måndag 2 mars 2009

Hoppsan...


Det hände en pytteliten olycka på rumsbordet, och ehh.. två i soffan också. Jag skulle bara kolla i fruktskålen, där brukar finnas bollar som man kan leka med, stora bollar i olika färger. Det bara kom, en kräka, den var torr och liknade mera en bajskorv. Pojken skrek KIBOKOOO. Sedan kom matte och såg de i soffan, hon skrek inte, gav mig bara en mörk blick, suckade tungt och började städa Ok, jag vet att jag inte får vara på bordet men måste hon lägga saker där då som jag ska leka med? Jag bara frågar? Pojken satt i en solstol resten av kvällen, ville inte sitta i soffan. Själv låg jag mattes knä sedan jag bitit Frida så hon gav upp och gick till sin korg. Hon tar alltid bästa platsen först nämligen, närmast matte. Säga vad man vill om matte men hon är inte långsur! Om man kisar med ögonen och kurrar blir hon glad igen! God natt från Norrland.

2 kommentarer:

  1. Kiboko du sätter verkligen guldkant på tillvaron!
    Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet så din blogg måste vara bättre än både GI-metoder och stavgång.
    Fler siameser åt folket :D

    Hälsningar
    Lillemor

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Vissa säger själviska, andra säger underbar. Jag vet att jag röstar på det sista!

    Kiboko

    SvaraRadera