måndag 26 oktober 2009

Karusell!

Matte hängde upp nya och tunna gardiner. Jag skulle bara ta en fluga, hoppade upp och aj, så satt jag fast med en klo så högt upp att bara yttersta spetsen på en tå nådde ned till golvet. Jag försökte hoppa på en fot men då snurrade jag bara runt, runt, runt..
Gardinen blev som en tvinnad snodd och matte hörde dunsar när jag for in i elementet varje varv! Hon kom springande när hon såg mitt lilla huvud sticka ut ur gardinsnodden och sa -Men Kiboko, har du nu sönder min nya gardin?
- Jo tackar som frågar, jag har ont i tassen och är yr i bollen! Skulle det då inte vara trevligt om hon sagt istället "Mattes lilla älskling, hur gick det?" istället för att fråga om en perskans gardin?
Jag vinglar iväg därifrån för att slicka min sårade stolthet. Där är dörren - ja, fåtöljen -ja, sängen, Frida och HEJ! där är dörren igen som åker förbi?
Örrk, jag tror jag måste kräkas, var finns en matta?? Helst nytvättad matta, det föredrar jag!

2 kommentarer:

  1. Jag undrar om inte Kingston har ett finger med i spelet när det gäller Kibokos alla påhitt och idéer... ;-) Kiboko och mamma Pixi är nämligen som natt och dag - Pixi är en fin liten dam och säkert väldigt förbryllad över hur hon kunnat få en sån påhittig dotter?!
    Massor med pussar till dig världens bästa, roligaste och finaste Kiboko!
    Hälsningar Emma & co, S*Mijmu Pix

    SvaraRadera
  2. Ja mamma var så trist så ONkel KingSton fick vara idolen för mig! Han kunde fightas han! Men jag spretar fint med tårna och så precis som mamma lärde mig!

    SvaraRadera