onsdag 11 november 2009

Frida vikarierar

Svårt att sova med tratt på huvudet, tycker Kiboko.
Svårt att sova med tratt intryckt i ansiktet, tycker matte.
Frida här, Kiboko är lite upptagen med sin tratt så jag passar på att skriva lite. Hon är en av 1000 katter som drar så väldigt i stygnen sa de hos veterinären igår. Hon fick gå dit och visa såret för det var blodigt och håligt av hennes ihärdiga bitande. På nätterna prasslar hon med tratten och har kommit på att hon ska ligga med huvudet på kudden med matte. Det är en liten bjällra på bandet runt halsen så det låter: prassel, prassel, pling,pling, aj! Då har matte tratten på sin näsa. Jag försökte hjälpa Kiboko att tvätta såret i morse men då morrade matte åt mig. Jag sover i fåtöljen i natt tror jag. Tass på er från FRIDA.


Här är jag den barmhärtige samariten och ligger med Boki när hon hade ont i magen.




3 kommentarer:

  1. Stackars Matte, kiboko och vilken tur att de har dig Frida som verkar så lugn och omhändertagande! ;-)
    //Margit...

    SvaraRadera
  2. Julia Ekholmnovember 15, 2009

    så kul att se att Frida har det bra! och att hon är lika vacker som alltid :)

    Krama henne från mig!
    / Fridas gamla matte!

    SvaraRadera
  3. Hej Julia! jag har det jättebra och är vackrare än någonsin, har blivit en sofistikerad dam. (matte säger att jag lagt på hullet en del) Uppfostrar pojken och Kiboko men busar loss ibland. Sover i min nya mattes säng varje natt. Jag fick Kiboko för att jag hade tråkigt på dagarna när jag var ensam, men med henne i huset har jag fullt upp. Kul att höra av dig! Kram Frida

    SvaraRadera