lördag 21 februari 2009

Fortsättningen på resan till veterinären

Det hade kanske gått bra om hon inte åkt runt en känd hamburgerkedja, men troligen inte. Den doftande påsen stod mellan våra säten och i södra utfarten var olyckan ett faktum. Jag kunde inte hålla emot längre, nummer 2 kom rakt ner i min transportbur. Det var inte ett dugg mindre löst trots att jag varit hos veterinären och lukten var inte alls trevlig. Jag skyndade mig att krafsa ut det ur buren fort som attan, lite störd av matte som skrek KIBOKOOO, såg henne som genom ett brunt moln när hon skrikande körden genom rondellen. Nu skulle vi tydligen stanna och städa bilen. Min filt åkte ner i en soptunna. Påsen från hamburgerkedjan även. Säten tvättades med våtservetter. Mattes skrik hade nu övergått i kvidanden och hennes mage lät som tigrarna på Kolmården strax före matning. Sedan åkte vi hem i alla fall och nu skulle hon tydligen stänka ut något smet på väggarna här hemma. De hade sagt där hon köpte smetet att hon skulle lägga det på min tass. Fattar inte varför de inte rekommenderade henne att lägga det på elvispen och köra full fräs, men det är klart, sladden räcker ju inte runt till alla rum. Säga vad man vill men hon har energi den kvinnan, själv var jag trött efter allt och när jag sprätt ut smetet i hela huset längtade jag verkligen efter att lägga mig på min favoritkudde och ta mig en tupplur. Vem låg nu inte där, på min kudde, om inte matte. Vet inte om hon sov för hon hade ena armen över ögonen.

1 kommentar:

  1. Kiboko är nog min favoritsiames tror jag. :D
    Hon skriver väldigt roligt.
    Lägger till som favorit. ;)

    SvaraRadera