fredag 27 februari 2009

Målare?

Här händer det saker. En kväll bar matte ut allt som fanns i vårt sovrum till vardagsrummet. Morgonen efter kom en gubbe med hinkar, pytsar, penslar och skrapor och började kleta ut grejs på väggarna, mycket mer än vad jag gjorde. Han stökade till ordentligt må jag säga, jag följde intresserat hans förehavanden och undrade vad matte skulle tycka om eländet, jag vet ju hur hon kan bli när t.ex. Frida har stökat till. När hon kom hem frågade hon oroligt hur det hade gått, ha tänkte jag, nu blir det synd om gubben! -Jo, det har gått bra, bara en av dem har varit här svarade han. -Annars såg du lappen jag skrivit, att du kan stänga in dem i badrummet en stund om de blir för hjälpsamma, sa matte. Maken till fräckhet!!! Jag hade bara TITTAT!
När vi skulle gå till sängs hade jag glömt alla orättvisor för sängen stod nu vid vardagsrumsfönstret. Man kunde gå i den och bita i alla blommor. Hon hade även ställt sitt vattenglas där så att vi också kunde dricka ur det. Frida kom på att vi kunde springa från sovrummet, genom hallen, hela vardagsrummet och högst upp i klösträdet och sedan hoppa ner i sängen. Helst pricka kudden, men inte mattes huvud. Matte ville inte smaka på blommorna, -Gå och lägg dig bråkfia sa hon. Kräktes innan jag somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar