fredag 20 februari 2009

Hunden


Hej hallå, Kiboko här. Har inte skrivit så mycket för jag har legat vid ett element mesta tiden. Det är perskans kallt här i Norrland, går bara vara inne. Balkongen kan man inte vara på, bara hunden kan sitta där nu. Ja, mattes människas hund alltså. Matte har en människa som kommer ibland och han har en stor hund. Fast han är så stor så verkar han vara lite rädd för Frida och mig, det kan vara nåt som hänt innan jag flyttade hit. Frida vill inte prata om det. Jag försöker visa att jag är vänlig och klappa honom, jag har sett hur matte gör, man spretar med fingrarna och kliar liksom. Hunden blir så glad då, ylande av glädje springer han till sin husse och sedan vill han ut på balkongen. Malliga Frida går och lägger sig och surar, hon tycker inte om mattes människa, men jag brukar klättra upp på hans mage och leka att det är min pilatesboll. Vinkar lite till hunden genom fönstret till balkongen. Han har så fina ögon, bruna, fuktiga lite ledsna liksom. Hoppar lite på min boll.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Vad kan Frida ha gjort mot stackars Tjalle som hon inte vill prata om?

    SvaraRadera
  2. Du är så söt Kiboko!

    SvaraRadera