lördag 28 februari 2009

Tavlorna

Yes! The big one is done, eller down kan man också säga. Jag har jobbat ganska länge med tavlorna. En del , de flesta hänger snett, några har jag fått ner, men nu äntligen gav fästet efter och oljemålningen ovanför soffan föll ner. Den ställde sig så fint på kant, lutande mot soffbordet. Ja, herre gud, ni skulle ha sett mattes min när hon kom hem. Med ögonen som stora, för tillfället rätt ointelligenta, klot. Munnen öppen, inte heller särskilt begåvat om ni frågar mig, stirrade hon på den tomma vita kvadratmetern på väggen där tavlan hängt. Blicken flyttades till den på golvet prydligt uppställda tavlan, sedan långsamt till mig där jag satt stolt poserande på parketten nonchalant slickande på en tass. nu rörde sig munnen på henne men det kom inga ljud. Hon skakade på huvudet och gick, utan att hälsa på sina älsklingar, till barskåpet? Vad gör hon där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar